tirsdag den 10. december 2013

10. december - juletraditioner

I min mands barnedomshjem var det en tradition med "svenske julestjerner" i vinduerne, og det har vi også haft næsten alle årene, de seneste år har det været nogle metal-nogen, men da min mand i november var en tur i Bauhaus faldt han over denne pap-stjerne, det kan ikke ses på billedet men den er rød og har små stjerneformet huller som lyset kommer ud gennem.
Han havde købt to, og sat en i hver af sidevinduerne, men de var ALT for store, så vi måtte reducere med en og så sætte den i det store vindue i midten, det var noget pænere

Mine svigerforældre er rigtig jule-glade og min svigermor bruger mange dage på at pynte op indendørs, her er det dog billeder fra deres have. Vi var inviteret ud til "vi-tænder-lyset-i-haven-hygge" den 30. november kl. 16,45 for der blev det mørkt...




 Børn, sviger- og børnebørn samt naboer var inviteret, vi blev ikke så mange (julefrokosttid) men hyggeligt var det at stå ude og få gløgg og æbleskiver, og vi var enige om at der fik vi vist startet en ny tradition :o)



4 kommentarer:

  1. Flot stjerne - sådan en vil Silke også gerne have - så skal have kigget efter en til næste år.
    Hyggeligt med tænde lys arrangement.

    SvarSlet
  2. Det lyder da som om det er en rigtig hyggelig tradition, I har fået startet der, og stjernen har vist været en tradition for mange hjem gennem årene. Vi havde også en i mange mange år, men da den så ikke kunne mere, kunne vi ikke finde en magen til mere, så blev det til lyskugler i stedet for.

    SvarSlet
  3. Flot stjerne I har fået sat op. Bauhaus er et mekka for mænd.......
    Sikke da en hyggelig dag/aften med at tænde udendørs lys. Jeg kunne godt forestille mig at det blev en tradition. Superflot belysning....

    SvarSlet
  4. Wauh ...der er nogle der er vilde med julen:-)
    God aften

    SvarSlet