lørdag den 27. juli 2013

Hjemme fra sommerferie :o)


Igår kom vi hjem efter 3 ugers dejlig sommerferie, som de tidligere år har jeg ført dagbog, dvs. i år har jeg ikke selv lavet den, jeg havde i stedet ønsket mig en smashbog da jeg havde jubilæum
 
 
Som det kan ses har den fået tiløjet en masse, den er pænt tyk efterhånden

De dage hvor vi "rejste" har jeg brugt et hjemmelavet stempel til at holde styr på detaljerne, her er det de 3 pladser vi besøgt på vej dertil hvor vi skulle være den første uge, højre side har fået en lomme hvor jeg har sat journaling på, i lommen ligger regning, brochure m.m. fra de forskellige campingpladser
 
 Her har jeg tilføjet en ekstra side for at få plads til det hele
 
Siden har jeg sat ind ved hjælp af en strimmel papir jeg har lavet på Sille (havde håbet at hullerne fra Bind-it-all passede, men det gjorde de ikk!) hvor jeg har sat et ark 6x6 papir på hver side
 
 
 På en smash-bog bestemmer man jo ikke selv hvilket papir man er nået til, og da det er en dagbog synes jeg den skal være kronologisk, så det er med at "bruge" det papir man nu er nået til.
Hjemmefra havde jeg dog malet to dobbeltsider med gesso for dem vidste jeg at jeg ikke ville brug som de var, den ene valgte jeg at dække helt med mønsterpapir, og den anden ender jeg nok med bare at lime sammen for jeg kan stadig ikke li' den.

Her var der noget notatpapir og jeg har beholdt overskrifterne for de matchede meget fint
 
 Her var der igen en notat-side, og jeg tænkte den kunne jo pænt bruges til at forklare forskellen på at fodre ænder og gæs... det øvrige pynt på siden er klippet ud fra en brochure

Nogle gange satte jeg en ekstra side ind i spiralen, og andre gange har jeg, som her, brugt den pose jeg fik når jeg købte postkort til at putte kortene ned i, den er sat fast med washitape

 Her har jeg også "arbejdet" med hvad der var, "siden" bag billedet er trykt på selve mønsterpapiret
 Et par opslag er jeg nok nødt til at tilføje noget papir oven på, dette er så mørkt, og tussen er trukket lidt ned i papiret så det er svært at læse, så jeg må lige tilføje en journalingbox el.lign
 
Dette opslag vidste jeg hjemmefra at jeg nok ikke ville scrappe på - men den passer jo fint til at notere de bøger vi fik læst mens vi var afsted (samt lydbøger og videoer)

 
 Jeg havde regnet med at få lavet andet end smash!!! (nå det gjorde jeg så ikke) og havde derfor min sædvanlige "bord-tote" med,
men dette var, udover tape, saks, stempelsvært og skæremaskine hvad jeg brugte mest:

Tusser, diecuts jeg havde lavet hjemme fra af rester, et alfabet til overskrifter, hjemmelavede stempler, papirstrimler lavet på Sille til at lave ekstra sider på, lidt washitape (her rullet på et par kort så jeg ikke behøvede at tage rullerne med), en 6x6 blok fra Panduro, en journalingblok også fra Panduro
 her min stempler tætter på:

 Nu truer hverdagen på mandag, og jeg ved det bliver halv-travlt men også sjovt, min chef har jubilæum om 14 dage, jeg står for at sørge for pyntning mm til receptionen (og forresten også alt andet praktisk i den forbindelse bortset fra forplejningen) og jeg har en ide om at vil lave et tillykke-banner så jeg må lægge hovedet i blød, og måske på et lille besøg hos Pinterest

6 kommentarer:

  1. Sikke flittig, du har været. Godt du har fået hvilet godt ud her i ferien nu, når du nu skal igang med så store projekter med det samme, du er tilbage, men det lyder da til at det nok skal blive sjovt også.

    SvarSlet
  2. Det ser rigtig godt ud!
    Lækre sider du har fået lavet!

    SvarSlet
  3. Hold da op et flot arbejde du har lavet og sikke en skøn ting at have i gemmeren ;-)

    SvarSlet
  4. Velkommen hjem til den varme sommer.
    Det er en rigtig flot smash du har lavet. Og lige nøjagtig et den er beregnet til. Fine ekstrasider du har mast ind...og selvfølgelig passer Bind-it-all ikke til. Det er da logisk.....så kunne du jo selv dele sider og få 2 smah ud af det.....De er kloge , er de.

    God arbejdslyst. Du kan nok arbejde dig til varmen med det program.

    SvarSlet
  5. Super lækker Smash du har fået lavet. Ja, det er lidt irreterende, når der er et par sider midt i man ikke bryder sig om. Men syntes du fandt nogle gode løsninger - om ikke andet så at lime dem sammen.
    Har du selv malet ydersiden. Den er kanon flot. Glæder mig til at høre mere om Jeres ferie.

    SvarSlet
  6. Lækker Smash. Hvor er du god til at få meget tekst med!

    SvarSlet