søndag den 13. juni 2010

Kort til en mand

Min mands chef er blevet 65 og har 50 års jubilæum, begge dele skal fejres ved en reception i næste uge og jeg har lovet at lave kortene til de 2 gaver min mand er involveret i, i begge tilfælde skal han have en smartbox og jeg tænkte at så kunne kort og indpakning være sammen.

Den første er lavet med Graphic 45 papir (lækkert) på det bageste stykke har jeg brugt en mask fra Tim Holz og distress ink - kanterne er blevet distresset og de har også fået distress ink

Kortet er lavet som 3 fløjet, hvor de 2 fløj er sat sammen så der er plads til at skubbe æsken ind i (bag det stribede)


Jeg synes at de 2 kort godt måtte være forskellige - og på det næste var jeg foruden målene på æsken, bundet af at alle dem der er med på gaven har skrevet under på et stykke A5 papir, så det skulle også kunne være der.

Dette kort er også 3 fløjet men her har jeg lavet en lomme som æsken kan sidde i - har valgt at lave lommen lidt høj for selve æsken er "fesen-lyserød" og den passede ligesom ikke ind i stilen

Teksten med jubilæum har jeg lavet i Photoshop Elements og efter at have printet den har jeg haft kartonen gennem bigshotten med den ovale die, den er sat på med 3d-puder

Den yderste fløj er foldet ind over midten, og her har jeg brugt min scallop- og alm. punch hvor jeg har sat de udstansede tal på - de står for hhv. hans fødselsår, og det år han startede i firmaet.

Og her er kortet åbent, på fløjen til venstre vil jeg sætte et stykke gult karton med lykønskninger - på højre fløj sidder papiret med underskrifter, jeg kunne trimme det lidt, og så blev der også plads til et stykke mønsterpapir til lissom at samle det hele.

2 kommentarer: